Prowadzenie ksiąg rachunkowych
Prowadzenie ksiąg rachunkowych to coś więcej niż proste wklepywanie dokumentów do systemu. Pracujemy dla Właścicieli i Zarządów firm i wiemy, że dane finansowe są im potrzebne do podejmowania codziennych, jak i strategicznych decyzji. Wiemy, ż księgowość powinna być prowadzona w taki sposób, aby umożliwiała wyciąganie potrzebnych informacji. Dlatego pracując z klientem nie ograniczamy się do realizowania jedynie ustawowego obowiązku. Pracujemy nad planem kont, aby był maksymalnie dopasowany do profilu działalności firmy. Tworzymy lub usprawniamy system obiegu i kontroli dokumentów.
Mamy doświadczenie z wielu projektów doradczych i wiemy, że wiele informacji musi być dostępnych od razu, a nie w odległej i niesprecyzowanej przyszłości (jak działa wiele biur rachunkowych) dlatego udostępniamy klientom ich dokumenty i analizy online 24/7. Jako Blackpartners mamy również doświadczenie doradcze z wielu branż, więc wiemy jakie są najlepsze praktyki rynkowe co pozwala nam stworzyć dla Twojej firmy taką księgowość, która będzie służyć w budowaniu wartości biznesu.
Pola naszej współpracy to m.in..
- Opracowanie i sporządzenie polityki rachunkowości z zakładowym planem kont dostosowanych do potrzeb informacyjno - sprawozdawczych spółki
- Ustalenie szczegółowości grupowania kosztów
- Wybór wariantu ewidencji i rozliczania kosztów
- Zakres ewidencji analitycznej
- Ustalenie metod wyceny aktywów i pasywów
- Ustalenie progu istotności w wyborze dopuszczalnych uproszeń
- Ustalenie procedury przeprowadzania inwentaryzacji
- Organizacja obiegu dokumentów
- Prowadzenie rachunku kosztów pełnych lub zmiennych, kalkulacji
- Ustalenie metod pomiaru przychodów i kosztów z kontraktów długoterminowych
- Dobór metod wyceny obrotu towarowego
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych (bieżące wprowadzanie dokumentów do systemu)
- Wystawianie faktur sprzedaży
- Prowadzenie ewidencji nabycia vat i ewidencji dostaw vat oraz sporządzania i składania deklaracji oraz deklaracji podsumowujących VAT-UE
- Ewidencja środków trwałych, ustalanie stawek amortyzacyjnych, dokonywanie odpisów amortyzacyjnych
- Sporządzanie miesięcznych zestawień obrotów i sald
- Bieżące prowadzenie preliminarza płatności umożliwiającego przegląd należności i zobowiązań z ich terminami płatności (od najwcześniejszych do najpóźniejszych terminów płatności, aktualizowany codziennie)
- Wprowadzanie do systemu bankowego płatności według otrzymanej dyspozycji
- Możliwość przesyłania dokumentów drogą elektroniczną
- Okresowe ustalanie lub sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów, organizacja i nadzór inwentaryzacji
- Ustalanie wyniku finansowego na koniec każdego miesiąca
- Obliczanie zaliczek na podatek dochodowy
- Comiesięczne przypominanie o terminie i kwotach płatności zobowiązań publiczno-prawnych.
- Gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji księgowej do czasu zatwierdzenia sprawozdania finansowego za dany okres sprawozdawczy