Prowadzenie ksiąg rachunkowych

Prowadzenie ksiąg rachunkowych to coś więcej niż proste wklepywanie dokumentów do systemu. Pracujemy dla Właścicieli i Zarządów firm i wiemy, że dane finansowe są im potrzebne do podejmowania codziennych, jak i strategicznych decyzji. Wiemy, ż księgowość powinna być prowadzona w taki sposób, aby umożliwiała wyciąganie potrzebnych informacji. Dlatego pracując z klientem nie ograniczamy się do realizowania jedynie ustawowego obowiązku. Pracujemy nad planem kont, aby był maksymalnie dopasowany do profilu działalności firmy. Tworzymy lub usprawniamy system obiegu i kontroli dokumentów.

Mamy doświadczenie z wielu projektów doradczych i wiemy, że wiele informacji musi być dostępnych od razu, a nie w odległej i niesprecyzowanej przyszłości (jak działa wiele biur rachunkowych) dlatego udostępniamy klientom ich dokumenty i analizy online 24/7. Jako Blackpartners mamy również doświadczenie doradcze z wielu branż, więc wiemy jakie są najlepsze praktyki rynkowe co pozwala nam stworzyć dla Twojej firmy taką księgowość, która będzie służyć w budowaniu wartości biznesu.

Pola naszej współpracy to m.in..

  • Opracowanie i sporządzenie polityki rachunkowości z zakładowym planem kont dostosowanych do potrzeb informacyjno - sprawozdawczych spółki
  • Ustalenie szczegółowości grupowania kosztów
  • Wybór wariantu ewidencji i rozliczania kosztów
  • Zakres ewidencji analitycznej
  • Ustalenie metod wyceny aktywów i pasywów
  • Ustalenie progu istotności w wyborze dopuszczalnych uproszeń
  • Ustalenie procedury przeprowadzania inwentaryzacji
  • Organizacja obiegu dokumentów
  • Prowadzenie rachunku kosztów pełnych lub zmiennych, kalkulacji
  • Ustalenie metod pomiaru przychodów i kosztów z kontraktów długoterminowych
  • Dobór metod wyceny obrotu towarowego
  • Prowadzenie ksiąg rachunkowych (bieżące wprowadzanie dokumentów do systemu)
  • Wystawianie faktur sprzedaży
  • Prowadzenie ewidencji nabycia vat i ewidencji dostaw vat oraz sporządzania i składania deklaracji oraz deklaracji podsumowujących VAT-UE
  • Ewidencja środków trwałych, ustalanie stawek amortyzacyjnych, dokonywanie odpisów amortyzacyjnych
  • Sporządzanie miesięcznych zestawień obrotów i sald
  • Bieżące prowadzenie preliminarza płatności umożliwiającego przegląd należności i zobowiązań z ich terminami płatności (od najwcześniejszych do najpóźniejszych terminów płatności, aktualizowany codziennie)
  • Wprowadzanie do systemu bankowego płatności według otrzymanej dyspozycji
  • Możliwość przesyłania dokumentów drogą elektroniczną
  • Okresowe ustalanie lub sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów, organizacja i nadzór inwentaryzacji
  • Ustalanie wyniku finansowego na koniec każdego miesiąca
  • Obliczanie zaliczek na podatek dochodowy
  • Comiesięczne przypominanie o terminie i kwotach płatności zobowiązań publiczno-prawnych.
  • Gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji księgowej do czasu zatwierdzenia sprawozdania finansowego za dany okres sprawozdawczy